مزایای سرکه چوب

مزایای سرکه چوب

مزایای سرکه چوب بی شمار است . برای استفاده از این محصول بی نظیر با ما در فصل پنجم تماس بگیرید . اگر علاقه مند به مزایای سرکه چوب هستید همین الان تماس بگیرید .

سرکه چوب و کشاورزی

سرکه چوب مصرف کودشیمیایی را کاهش داده و مواد مغذی خاک ،سرعت رشد ریشه ،ساقه،غده،برگ، گل ،میوه را افزایش میدهد. سرکه چوب باعث کنترل جانوران کوچک ومیکروسکوپی شده و باعث کنترل بیماری های قارچی و نماتد در گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل و خیار، پوسیدگی ریشه در خیار، کاهش ریزش گل و افزایش محصول در فلفل، افزایش گل دهی، کاهش بیماری ها و بهبود رنگ در گل سرخ، کنترل پوسیدگی ریشه، افزایش سرعت رشد گیاهچه ها می شود. افزایش میزان روغن و عملکرد در نخل روغنی ،افزایش عملکرد در قارچ صدفی، محافظت از پوسیدگی ریشه، جلوگیری از تخم ریزی بعضی حشرات در خاک ،کنترل آفات و افزایش رشد در ذرت شیرین ،کنترل حشرات در سییب زمینی و سبزیجات، به عنوان یک قارچکش در کشت قارچ خوراکی،استفاده از آن در کشت درون شیشه ای گندم

سرکه چوب سالم طبیعی ارگانیک

محلول سرکه چوب که در خاک پاشیده شده است، غذای میکروارگانیسم ها می شود و باعث انتشار پروتئین های مفید می شود. در نتیجه، ریشه گیاه قوی تر می شود و همچنین به تشکیل ساختار جامد خاک کمک می کند. همان طور که می بینید مزایای سرکه چوب بی شمار است .

سرکه چوب برای تمامی گیاهان از قبیل جالیزی ها و صیفی جات، خیار، هندوانه، تمام سبزیجات …. و برای انواع محصولات کشاورزی مانند نیشکر، ذرت، گندم، جو یونجه و درختانی مانند انار، پسته، مرکبات و … قابل مصرف است.

تولید کمپوست

سرکه چوب به عنوان یک عامل فعال کمپوست استفاده می شود . مخلوط چهار لیتر سرکه چوب با ۲۰۰ لیتر آب برای خیساندن ۳۰۰۰ کیلو کمپوست است. به طوری که مواد کمپوست به مدت ۱۵ روز به کود آلی تبدیل می شوند. بدون یک فعال کننده، ممکن است چند ماه طول بکشد تا زباله های مزرعه و سایر مواد تجزیه شود.

سرکه چوب قدرت جذب مواد غذایی از خاک توسط گیاهان و همچنین توانایی سیستم دفاعی گیاهان را افزایش می دهد.

ترکیب سرکه چوب با آب و اسپری کردن ۱ تا ۳ بار بر روی شاخ و برگ برای یک ماه، استرها و غیره در مواد تشکیل دهنده کلروفیل را افزایش می دهد و فتوسنتز را افزایش می دهد. درخشش برگ ها افزایش می یابد، رنگ تیره می شود، هر دو طعم، شیرینی و کیفیت را بهبود می بخشد. علاوه بر این، هنگامی که محصول در حال رشد ناگهانی غیر فعال می شود، حتی اگر آن را به وسیله آبیاری استفاده کنید، ممکن است بهبود یابد. برای اسپری کردن در جوانه های جوان، لطفا از محلول رقیق استفاده کنید.

اسپری کردن سرکه چوب

مزایای سرکه چوب در کشاورزی

سموم شیمیایی علیرغم کمک زیادی که به افزایش محصولات کشاورزی نموده‌اند، در طول زمان آثار مخربی بر سلامت محیط زیست و انسان ها داشته‌اند. محققین در راستای کاهش این سموم، از سرکه چوب برای کنترل موفق نوعی بیماری گیاهی استفاده نموده‌اند .

خیار، یکی از سبزیجاتی است که به علت مصرف زیاد و دائمی به صورت تازه خوری، جایگاه ویژه ای در سبد خانوار ایرانی داشته و به همین دلیل کشت آن در فصول غیرزراعی، در گلخانه ها گسترش زیادی یافته است. در راستای افزایش کشت و کار خیار در گلخانه ها، بیماری های گلخانه ای این محصول نیز رو به افزایش نهاده است. در میان این بیماری ها، مواردی موسوم به «گیاهچه میری» و «بوته میری» که توسط دو قارچ بیماری زا به نام های «پیتیوم» و «فیتوفتورا» ایجاد می شوند، بسیار خسارت زا هستند.

به طور کلی برای مبارزه با بیماری های گیاهی از روش های مختلفی استفاده می گردد. ولی در این میان سموم شیمیایی جایگاه ویژه ای داشته و استفاده نامطلوب از آن ها خطرات بسیاری را برای انسان ها و محیط زیست پیرامون آن ها ایجاد نموده است. لذا به منظور حفظ سلامتی انسان و کاهش اثرات نامطلوب بر محیط زیست، لازم است از آفت کش هایی که منشا طبیعی تری داشته و با کشاورزی ارگانیک سازگاری بیشتری دارند استفاده شود. این موضوع به خصوص در محصولی نظیر خیار که به صورت تازه به مصرف می رسد و فاصله بین زمان برداشت تا مصرف آن بسیار کم است، اهمیت زیادی دارد.

به منظور حفظ سلامتی انسان و کاهش اثرات نامطلوب بر محیط زیست، لازم است از آفت کش هایی که منشا طبیعی تری داشته و با کشاورزی ارگانیک سازگاری بیشتری دارند استفاده شود.

در همین راستا گروهی از پژوهشگران کشورمان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان و موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، تاثیر «سرکه چوب مرکبات» را که ماده ای طبیعی و کم ضرر می باشد، بر کنترل بیماری بوته میری خیار و در نتیجه بهبود رشد این محصول مورد آزمایش قرار داده اند.

تحقیقات مزایای سرکه چوب

نتایج این پژوهش که به صورت مقاله ای علمی پژوهشی در نشریه «پژوهش های کاربردی در گیاهپزشکی» به چاپ رسیده است، نشان می دهد که استفاده از این ماده طبیعی، نقش موثری در کاهش و کنترل بیماری بوته میری داشته و قادر است وضعیت رشد و نمو گیاه خیار را به شکل مطلوبی بهبود دهد.

در این آزمایش کلیه غلظت های مورد استفاده سرکه چوب مرکبات سبب کاهش معنی داری در میزان بیماری بوته میری گردیده و به دنبال استفاده از آن، در شاخص های رشدی گیاه خیار نظیر ارتفاع، وزن تر و خشک و طول ریشه افزایش قابل توجهی مشاهده شد.

بدین ترتیب استفاده از این ماده طبیعی می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای سموم شیمیایی، مورد توجه گلخانه داران قرار گیرد.

سرکه چوب فرحبخش

اولین تولیدکننده سرکه چوب در خاورمیانه گروه تولیدی فصل پنجم فرحبخش است. براساس تجربه پدران خود در استفاده از دود برای بهبود شرایط کشاورزی به دنبال تولید سرکه چوب رفتیم. از سال ۱۳۹۰ به شکل حرفه ای سرکه چوب شناسنامه دار تولید کرده ایم. دانش ساخت دستگاه و تولید سرکه کاملا بومی و ایرانی است. در ابتدای امر تولید ما در حدی زیاد بود که راهی برای نگهداری و مصرف آن نداشتیم. به ناچار زمین های زراعی زیادی را کشت کرده تا بتوانیم سرکه را مصرف کنیم. سال ها تحقیق و توسعه ما را به جایی رسانده است که ادعا کنیم پدر سرکه چوب ایران هستیم. صفر تا صد دستگاه های تولید، استخراج، تغلیز، تخلیص، آنالیز و … را خودمان می سازیم. برای هر کاربردی سرکه چوب مخصوص را تولید کرده ایم. مزایای این ترکیب بی شمار است.

سرکه چوب شناسنامه دار

برای استفاده از سرکه چوب باید از سرکه چوب شناسنامه دار استفاده کنید. اولین استاندارد این محصول در ایران را ما تدوین کرده ایم. گواهی شده بدین معنی است که تمام مراحل انتخاب چوب و مواد اولیه تا پالایش نهایی تحت نظارت و کنترل شده است و برای تولید محصول باکیفیت و متناسب با هدف مصرف کننده تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by