خرید خاک مخصوص کاشت بذر

آفت کش های زیستی

خرید خاک مخصوص کاشت بذر فصل پنجم . برای خرید کود ارگانیک ، بذر ، نشا و یا خاک برای کشت سبزیجات به فروشگاه ما مراجعه کنید . برای خرید عمده تماس بگیرید.

خاک یا بستر کشت؟!

خاک یک محیط پیچیده است و ترکیبات متعددی دارد، هر نوع خاکی مناسب برای کاشت بذر و نشا و پرورش گل و گیاه در خانه و یا پرورش سبزیجات و زراعت در مزرعه و گلخانه نیست.. برای تهیه خاک مناسب و مخصوص کاشت بذر ، پارامترهایی باید در نظر بگیریم.

ریشه گیاه تنفس می کند!!!

فکر می کنید جمله بالا اشتباهه؟ نه، اتفاقا یک مساله مهم هست که ما باید خیلی بهش توجه کنیم. ریشه گیاهان نیاز به تنفس دارد ، و یکی از اجزای مهم بستر کشت باید ترکیباتی داشته باشد مانند کوکوپیت (کوکوپیت از میوه های درخت نارگیل گرفته می شود) و پرلیت تا در کنار هم قرار بگیرند و با درصد مشخصی ترکیب شوند. ترکیب این مواد با هم زهکشی خوبی را به دنبال دارد؛ و از آنجایی که ریشه گیاه به محیطی مرطوب احتیاج دارد، این دو ماده مقدار مناسبی از آب را در خود ذخیره می کنند که نیاز گیاه به آب را نیز تأمین می کنند.

نکته مهم این است که این دو ترکیب نمی توانند بطور مستقیم استفاده شوند، زیرا هر دوی آن ها مقداری املاح دارند؛ پس قبل از استفاده باید آن ها را آبشویی کنیم تا املاح مضر آن ها را خارج کنیم. و پس از خشک کردن از آن ها بعنوان بخشی از ترکیب بستر کشت استفاده کنیم. بدین ترتیب نیازمان را به خرید خاک مخصوص کاشت بذر تامین می کنیم.

مواد آلی مورد نیاز گیاهم را از کجا تامین کنم؟!

این بستر کشت باید مواد مغزی مثل ترکیبات ماکرو و میکرو داراشته باشد با نسبت و درصد های مشخص و معین. در کنار آن باید مواد آلی مورد نیاز داشته باشد. مواد آلی موجود در آن باید بدون بو و غنی باشند تا نه تنها زیبایی خاصی که مخصوص بستر کشت است را داشته باشند ، بلکه ترکیبات آلی را تامین کنند و در برابر آفات و بیماری ها قدرتمند عمل کرده و دچار بیماری ها نشوند.

تأمین مواد غذایی مورد نیاز برای گیاه رشد بهتر گیاهان و سبزیجات را به دنبال دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم پرهیز از استفاده از کود شیمیایی هست، چون مازاد کودهای شیمیایی می تواند در بافت گیاه تجمع پیدا کند و زیبایی آن ها را کم کند؛ البته که در صورتی که بعد از خرید خاک مخصوص کاشت بذر و کاشت سبزیجات در این خاک، اگر از کودهای شیمیایی استفاده کنیم در برگه این سبزجات جمع می شود و در نتیجه محصول ما ارگانیک نخواهند بود. به این ترتیب بهترین گزینه برای ما جهت تأمین نیازهای تغذیه ای گیاهان مان استفاده از کمپوست یا ورمی کمپوست های ارگانیک است.

خرید خاک مخصوص کاشت بذر

ما در شرکت فصل پنجم فرحبخش برای تسهیل سبزی کاری ، کشت گیاهان دارویی ، پرورش گل و گیاه و سبزیجات در منزل و کمک به گلخانه داران عزیز برای تامین خاک مورد نیازشان برای تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای ارگانیک یک نوع بستر کشت طراحی کردیم . برای خرید خاک مخصوص کاشت بذرکافیه روی این لینک کلیک کنید و خاک و بستر کشت مناسب برای نوع کشت تان و بذر و نشاء گیاه مورد نیاز خودتان را از فصل پنجم سفارش بدین. فصل پنجم فرحبخش برای پرورش گل و گیاه و سبزیجات سالم و ارگانیک همیشه همراه شماست. برای خرید عمده محصولات ما یا گرفتن مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نویسنده: دکتر احمدرضا نصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by