کود ثمردهی

آفت کش های گیاهی

کود ثمردهی فصل پنجم فرحبخش. باید با کود دهی و تغذیه مناسب و فراهم کردن شرایط ایده آل برای گیاه، امکانات لازم برای افزایش کیفیت میوه ها را مهیا کرد.

تمامی فعالیت ها و فرایندهای کشاورزی، علی الخصوص در باغبانی دستیابی به یک محصول نهایی در فصل برداشت می باشد. میوه ها از گل ها و شکوفه های درختان حاصل می شوند و گل ها از جوانه ها. بنابراین تقویت درخت به منظور تقویت هرچه بهتر جوانه های خفته و شکوفه ها می تواند به افزایش میزان محصول و کیفیت محصول منجر شود.

تقویت درختان با کود دهی در کشاورزی به منظور افزایش ثمردهی در دو یا چند مرحله زمانی می تواند انجام شود که عبارتند از پس از برداشت محصول و پس از تورم جوانه ها و فصل بهار.

کود
کود

کود ثمردهی

با برداشت محصول، میزان زیادی مواد مغذی و انرژی از گیاه گرفته می شود و به مرور انرژی گیاه در جوانه های آن تجمع می یابد تا آماده جوانه زنی و ثمردهی در فصل بعد گردد. در چنین شرایط گیاه به علت برداشت میوه ها توان اندکی دارد، اما می توان با تقویت گیاه قبل از زرد شدن برگ ها، آن ها را محیای رشد و تولید مناسبی در فصل بعد نمود. این کود ها باید حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم، فسفر و نیتروژن و برخی عناصر میکرو مانند روی، بور، آهن، باشند تا نه تنها شیره گیاه را غلیظ کرده و مانع از آسیب های سرمایی شوند، بلکه جوانه های شاداب و قدرتمندی را برای رشد آماده کنند.

با زرد شدن برگ درختان، مکانیسم های فعالی برای جذب مواد غذایی وجود ندارد و باید از دادن کود ها اجتناب کرد، زیرا ممکن است در طول زمستان به علت باران از خاک شسته شده و از دسترس گیاه خارج شوند.

با گرم شدن هوا و بیدار شدن درختان، جوانه ها بیدار می شوند و به اصطلاح اندکی متورم می شوند. تورم جوانه ها زمان مناسبی برای استفاده از کود های تقویتی علی الخصوص کود های حاوی نیتروژن، بور، روی، فسفر و پتاسیم می باشد. این کود ها باید بصورت محلول پاشی استفاده شوند زیرا در آغاز فصل رشد و به علت سرد بودن خاک، ریشه ها فعالیت چندانی برای جذب و انتقال مواد غذایی جهت قرار دادن آن ها در اختیار گیاه ندارند. بنابراین محلول پاشی در این زمان بهترین گزینه است.

کود های ثمردهی آمینواسید

همچنین کودهای حاوی آمینواسید نیز گزینه خوبی به منظور تقویت جوانه ها و شکوفه ها هستند. آمینواسیدها منبع مناسبی از نیتروژن و کربن هستند و در روزهای ابتدایی پس از بیدارشدن گیاه می توانند جهت تقویت جوانه ها و جلوگیری از ریزش گل ها استفاده شوند.

پس از تبدیل گل ها به میوه های ابتدایی، می بایست با کود دهی تغذیه مناسب و فراهم نمودن شرایط ایده آل برای گیاه، امکانات لازم جهت افزایش کیفیت میوه ها را فراهم نمود.

برای خرید و فروش عمده کود فصل پنجم با ما تماس بگیرید و یا برای خرید خرده به لینک زیر مراجعه کنید.

نویسنده: دکتر احمدرضا نصیری

اکسیر محرک رشد مایع ماهکود
اکسیر محرک رشد مایع ماهکود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by