خرید و فروش عمده نماتدکش

قیمت سم نماتد کش

خرید و فروش عمده نماتدکش نماکوب پلاس و نماکوب محصولات کارخانجات فصل پنجم فرحبخش . ما کود دارو های ارگانیک و گیاه پایه عرضه می کنیم.

نماتد گندم در انگلیسی seed gall nematode نامیده می شوند. اولین نماتد پارازیت گیاهی شناخته شده است. این نماتد تاکنون در استان های اصفهان، کرمان، خوزستان، آذربایجان، فارس، تهران، کرمانشاه، گرگان و…. شناسایی شده است. علتوه بر گندم به جو، چاودار و یولاف نیز می تواند حمله کند. در اثر آلودگی به آن فاصله بین گره های ساقه ی گندم کوتاه مانده و پیچیدگی هایی در طول ساقه به وجود می آید. و معمولا ساقه های آلوده کوتاه تر هستند. سطح برگ ها نیز موج دار می شود و پیچیدگی هایی پیدا می کند.

بذر های آلوده به نماتد گال گندم دیگر بذر گندم نیستند. بلکه به صورت گال های خیلی کوچک تر از بذر گندم هستند و به رنگ خاکستری مایل به سیاه در می آیند. در داخل هر کدام از این گال ها هزاران لارو سن دوم نماتد قرار دارد. در حالت خواب قرار دارند و اگر این بذر های آلوده را در آب بخیسانیم و کمی له کنیم تعداد زیادی لارو نماتد خارج می شوند و شروع به حرکت می کنند.

خرید و فروش عمده نماتدکش

نماتد گندم به صورت لارو سن دوم به حالت غیر فعال داخل بذر های آلوده گندم که کوچک و تقریبا سیاه شده اند قرار دارد. تعداد لاروهای موجود در هر دانه متغیر است و به بزرگی و وزن آن بستگی دارد. در کشورهای مختلف تعداد این لاروها در هر گال تعداد های متغیری گزارش شده است. بسته به سایز هر گال تعداد آن ها تغییر می کند. اگر بذر های آلوده همراه بذر های سالم کاشت شود در شرایط مساعد یعنی داشتن رطوبت و حرارت کافی با جذب رطوبت توسط لاروها مجددا فعالیت خود ر شروع می کنند.

به تدریج از دانه خارج و ر خاک شروع به حرکت می کنند. حرکت این نماتد در آب بسیار محدود است. وقتی به دانه گندمی که در حال سبز شدن است می رسد به آن می چسبد و خود را به جوانه انتهایی می رساند و به عنوان پارازیت خارجی روی آن می ماند.

ثبت سفارش و خرید

فصل پنجم فرحبخش تولید کننده اولین نماتد کش ارگانیک و گیاه پایه کشور است. برای خرید محصولات ما تماس بگیرید. ما شما را در خرید و فروش عمده نماتدکش یاری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by