خرید فروش نماتد کش

خرید فروش نماتد کش

خرید فروش نماتد کش ارگانیک و گیاه پایه نماکوب و نماکوب پلاس با قابلیت نماتد کشی و قارچ کشی صد در صد . برای تهیه این محصول تماس بگیرید .

نماتد گندم یا نماتد گال زای گندم در زبان انگلیسی seed gall nematode نامیده می شود. این نماتد اولین نماتد پارازیت گیاهی شناخته شده در دنیا است. این نماتد تاکنون در ایران در استان های اصفهان ، کرمان ، خوزستان ، آذربایجان ، فارس ، تهران ، کرمانشاه ، گرگان و…. شناسایی شده است . این نماتد علاوه بر گندم به جو، چاودار و یولاف نیز می تواند حمله کند. در اثر آلودگی مزارع گندم به آن فاصله بین گره های ساقه ی گندم کوتاه مانده و یک سری پیچیدگی هایی در طول ساقه گندم به وجود می آید. و معمولا ساقه های آلوده به گال گندم کوتاه تر هستند. در اثر فعالیت این نماتد سطح برگ ها نیز موج دار میشود و پیچیدگی هایی پیدا می کند.

بذر های آلوده به نماتد گال گندم دیگر به هیچ وجه بذر گندم نیستند. بلکه گال هایی خیلی کوچک تر از بذر گندم بوده و رنگ خاکستری مایل به سیاه دارند. در داخل هر کدام از این گال های سیاه هزاران عدد لارو سن دوم نماتد قرار دارد. این ها در حالت خواب قرار دارند و اگر این بذر های آلوده شده را در آب بخیسانیم و بعد از مدتی کمی له کنیم تعداد بسیار زیادی لارو نماتد از آن خارج می شوند و حرکت می کنند.

خرید فروش نماتد کش

نماتد گال زای گندم به صورت لارو سن دوم و به شکل غیر فعال در داخل بذر های آلوده گندم به این نماتد که کوچک و تقریبا سیاه رنگ شده اند قرار دارد. تعداد لاروهای نماتد موجود در هر دانه گندم متغیر است و به بزرگی و وزن آن دانه ها بستگی دارد. در کشورهای مختلف جهان تعداد این لاروهای خطرناک در هر گال عدد های متغیری گزارش شده است. بسته به سایز هر عدد گال تعداد آن نماتد و لارو ها نیز تغییر می کند. اگر بذر های آلوده به همراه بذر های سالم کاشت شوند در شرایط مساعد محیطی یعنی داشتن رطوبت و حرارت مناسب و کافی با جذب رطوبت مورد نیاز توسط لاروها مجددا فعالیت خود را شروع می کنند.

این لارو ها به تدریج از دانه های گندم خارج شده و در خاک شروع به حرکت می کنند. حرکت این نماتد ها در آب بسیار محدود است. وقتی به دانه گندمی که در حال سبز شدن است می رسد به آن دانه ها می چسبد و خود را به جوانه ی انتهایی آن می رساند و به عنوان پارازیت خارجی روی آن می ماند.

ثبت سفارش و خرید

فصل پنجم فرحبخش اولین تولید کننده نماتد کش ارگانیک و گیاه پایه در ایران است . برای دیدن محصولات ما به سایت مراجعه کنید . هم چنین می توانید با ما تماس بگیرید . برای خرید فروش نماتد کش شما را یاری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by