نماتد کش گیاهی

نماتد ریشه

نماتد کش گیاهی نماکوب تولید شده از گیاهان و کاملا ارگانیک با هدف مبارزه غیر شیمیایی با نماتد مرکبات ، پسته ، کیوی ، موز و … .

از علایم آلودگی به نماتد ساقه یونجه ناهنجاری، کوتولگی و توقف رشد، کم شدن فاصله جوانه ها است . در بعضی موارد حتی مرگ گیاه نیز از علایم آلودگی به این نماتد است.اگر ساقه یونجه به تازگی آلوده شده باشد یک حالت برجستگی نواری بر روی ساقه ها دیده می شود. زمانی که این بیماری به مرحله پیشرفته برسد ساقه ها به رنگ قهوه ای در می آیند. و ساقه ها از بالا تا ناحیه طوقه شکافته می شوند. نکته جالب این است که گیاه در حال مرگ ممکن است فاقد نماتد باشد. علت آن این است که وقتی گیاه مریض ، ضعیف و درحال مرگ باشد نماتد ها آن را ترک کرده و به گیاه مجاور حمله می کنند. یا اینکه به خاک بر می گردند.

نماتد کش گیاهی

اولین بار در سال ۱۳۴۵ در ساوه نماتد روی ساقه یونجه مشاهده شده است . در فارس ، گیلان ، کرمان و اصفهان و دیگر نواحی کشور که کشت یونجه کاری مرسوم است نماتد ساقه گیاه یونجه دیده می شود. گونه نماتد خطرناکی است که به انواع گیاهان حمله می کند. بیش از ۶۰ رقم مورد حمله آن قرار می گیرند. از جمله پیاز.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گیاه پژمرده و یا مرده نمونه خوبی برای بازیابی نماتد و تشخیص بیماری نیست.

نماتد یونجه درست است که پراکندگی زیادی در سرتاسر دنیا دارد. اما دیده شده است که در خاک های سنگین و مرطوب جمعیت آن به مراتب بیشتر از خاک های سبک است. هم چنین خسارات آن در این خاک ها بیش تر است.

خرید نماتد کش گیاهی نماکوب کاملا ارگانیک برای مبارزه با بیماری نماتد یونجه و سیب زمینی ریشه گرهی و همه انواع نماتد توصیه می شود . برای خرید این محصول به فروشگاه ما مراجعه کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by