خرید عمده نماکوب

مزایای نماتدکش

خرید عمده نماکوب و نماکوب پلاس محصولات نماتد کش تولید شده در شرکت دانش بنیان فصل پنجم فرحبخش پیشرو در کشاورزی ارگانیک و تولید نهاده های کشاورزی.

نماتد ریشه

دو نوع نماتد مولد غده در ریشه شناسایی شده است که این دو گونه از خطرناک ترین گونه های نماتد در ایران هستند . در ایران میزان خسارت نماتد مولد گره ریشه زیاد و خطرناک است. اولین بار در جهان نماتدهای ریشه گرهی در کشور انگلستان مشاهده شده است .در کشور ایران نیز برای اولین بار در سال ۱۳۳۵ شمسی در شهر قصر شیرین در مطالعه ای در یک باغ کشاورزی بر روی گیاه گوجه فرنگی دیده شده است. در استان اصفهان در نواحی خور و بیابانک با گویش محلی به آن ریشه قوری و یا ریشه دشولی می گویند . در سال ۱۳۴۵ در استان اصفهان نیز در همین منطقه نماتد ریشه گرهی مشاهده شده است. نماتد مولد غده ریشه ، به گیاهان زیادی حمله می کند و تاکنون در دنیا بیش از ۲۰۰۰ واریته گیاهی را آلوده کرده است.

طبق مطلعاتی که در استان اصفهان انجام شده است. در این منطقه تا به امروز ۴۲ گیاه مختلف از ۱۹ خانواده مختلف به نماتد مولد غده آلوده شده اند. اسامیآن ها به ترتیب حساسیت گونه ها عبارت اند از: گوجه فرنگی ، تنباکو ، بادمجان ، خیار ، گرمک ، هندوانه ، کدو ، خربزه ، اسفناج ، چغندر لبویی ، چغندر علاوفه ای ، گشنیز ، جعفری ، هویج ، ماش ، لوبیا ، آفتابگردان ، پیاز ، شاهدانه ، گل میمون ، انار ، پسته ، توت ، ریحان.

خرید عمده نماکوب

میزان خسارت نماتد مولد گره و غده ریشه بسیار زیاد است . اهمیت مبارزه و کنترل آن از میزان خسارتی که وارد می کند مشخص است . بر اثر حمله نماتد های مولد غده به ریشه گیاه برجستگی هایی در اندازه های مختلف از ۱ میلی متر تا ۲ سانتی متر بر روی آن ظاهر می شود . این برجستگی ها گاهی اوقات مانند منگوله هایی به ریشه گیاه آویزان می شوند . و از روی همین علایم و مشخصات به راحتی می توانیم خسارت نماتد را به گیاه تشخیص دهیم.

جهت خرید عمده نماکوب با ما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
مشاوره؟
سلام
آیا برای خرید و یا استفاده از محصول، به مشاوره احتیاج دارید؟
Powered by